donderdag 18 juli 2013

Zondag 14-07-2013
Deze dag ben ik van Gosport naar Brighton gegaan. Om 8:00 uur vertrokken en de eerste paar uur is de motor niet uit geweest, de wind was bijna helemaal afwezig. Het was wel wat mistig, maar ik had een zicht van ongeveer 3 mijl. Om kwart over tien draaide de wind van noordoost naar zuidzuidoost en naam toe tot een kalme windkracht 3. De zeilen konden weer hun werk doen en de motor werd uitgeschakeld. Dit bleef zo tot ongeveer half drie, toen draaide de wind naar westzuidwest en nam weer af. De laatste 3 kwartier heb ik weer moeten motoren. De mist was na een paar uurtjes ook verdwenen en het was verder de hele dag mooi zonnig weer, ik heb zelfs tijdens het varen nog even in zwembroek kunnen zitten.
Nadat ik me bij het havenkantoor had gemeld en terug liep naar de boot, zag ik de Contest waar we in Weymouth naast hadden gelegen. Even een praatje gemaakt en ik werd uitgenodigd om aan boord een biertje te komen drinken. Daarna wilde ik boodschappen gaan doen en ging naar de supermarkt (de ASDA) maar die was helaas al gesloten (op zondag sluiten ze kennelijk al wat vroeger dan doordeweeks).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten