woensdag 24 juli 2013

Woensdag 24-07-2013
Het was vandaag nogal een pechdag. Om kwart over tien vertrokken uit Middelburg en eerst meet motor hulp door jet Kanaal door Walcheren naar de Veerse Sluis gevaren. Alle luiken lekker open gezet zodat het een beetje kon doorwaaien want het was de zoveelste warme dag. Na het schutten, wat prima verliep, en het opruimen van de lijnen en stootwillen, wilde ik de genua uitrollen om zo met een kalm gangetje over het Veerse Meer te zeilen. Bij het aantrekken van de bakboord genuaschoot bleek de stuurboord schoot achter het nog openstaande voorluik te blijven haken. In eerste instantie zag ik dat niet en heb de bakboord schoot nog strakker aangetrokken met als gevolg dat het voorluik uit de schatnieren knalde. Stom, stom, stom! Ik heb het luik gelukkig nog wel vast kunnen klemmen maar met een grote kier aan de achterkant. Dat moet dus even worden afgedicht (bijvoorbeeld met een vuilniszak en ductape o.i.d.) voor het geval we wellicht nog regen krijgen of buiswater wat over het voordek spoelt.
Verder ben ik het Veerse Meer overgezeild tot dat ik even voorbij Kortgene een paar mensen uit tegengestelde richting tegenkwam die een uur eerder uit Middelburg vertrokken waren. Zij riepen naar mij dat de Zandkreeksluis, die toegang geeft tot de Oosterschelde, gestremd was vanwege een storing aan één van de twee bruggen. Wat nu? Aangezien je nooit weet hoe lang het gaat duren voordat het opgelost is, ben ik terug gegaan naar Kortgene en heb daar in het passantengedeelte een plaatsje gekregen. Morgen maar eens verder kijken hoe het is b ij de sluis. Later deze middag zat ik op het terras van het restaurant en kon zien dat de twee bruggen van de sluis weer bediend werden. Helaas was het toen voor mij al te laat.
Morgenochtend wil ik op tijd vertrekken zodat ik op de Oosterschelde de stroom mee heb naar Zierikzee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten