zondag 28 juli 2013

Donderdag 25-07-2013
Vanmorgen vroeg opgestaan omdat ik om acht uur wilde vertrekken zodat ik op de Oosterschelde de stroom mee zou hebben naar Zierikzee. Gelukkig waren er geen problemen met de bruggen bij de Zandkreeksluis. Ik hoefde daar maar even te wachten voordat ik geschut kon worden. In de Zandkreek had ik de wind pal tegen, daar heb ik gemotord. Tegen het einde van die kreek het grootzeil gehesen en de Oosterschelde opgezeild. Direct de genua uitgerold en met halve wind heerlijk naar de Zeelandbrug gezeild. Daar was ik binnen een uur, het was maar een kleins stukje varen. De brug werd om ongeveer kwart over tien bediend en ik was daar een minuut of vijf voor die tijd. Vervolgens naar Zierikzee gevaren. In het kanaal naar dat stadje kwam ik al een hele boel Engelse motorjachten tegen die dus al vertrokken. Ik dacht dat er daarom wel plaats zou zijn om af te meren, maar het was nog steeds heel erg vol. Ik mocht tijdelijk even aan een steiger gaan liggen die bedoeld was voor grotere boten, maar dan moest ik later in de ochtend wel even verkassen. Dat vond ik geen probleem.
Het werd al snel weer een erg warme dag met felle zon. Ik heb provisorisch een zonnetentje opgehangen zodat er toch wat schaduw was in de kuip. ’s Middags boodschappen gedaan en wat later een terras bezocht waar ik in de schaduw en een beetje wind kon zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten