woensdag 24 juli 2013

Maandag 22-07-2013
Vanochtend even vers brood gehaald bij een warme bakker en om half één vertrokken. Er stond nog minder wind dan gisteren (een windkrachtje 3) en het was weer recht op de kop. Het begon met een schamele 6 tot 7 knopen en ik heb eerst een flinke slag naar buiten gemaakt. De bootsnelheid was uiteraard niet erg hoog maar de stroom zette mij mooi in de goede richting weg. Vlak voor de Wenduinebank ben ik overstag gegaan en toen nam de wind gelukkig ook een beetje toe, het werd zo’n 8 tot 9 knopen. De bootsnelheid liep daardoor lekker op en vanwege de stroomrichting kwam ik precies bij Blankenberge uit. Het was maar een kort tochtje, ongeveer anderhalf uur, maar ik heb even lekker gezeild. In de haven van de Vereniging van Vrijde Noordzeezeilers kreeg ik een box aangewezen. De haven was helemaal opnieuw ingedeeld en voorzien van nieuwe steigers en vingerpieren.
Na alles opgeruimd te hebben, ben ik de stad ingegaan en op de boulevard nog even een terrasje gepakt. Daarna boodschappen gedaan en aan boord lekker gegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten