vrijdag 5 juli 2013

Dinsdag 02-07-2013

Van Weymouth naar Yarmouth is ongeveer 42 mijl, daarbij moet er wel eerst een stuk de zee opgevaren worden om ten zuiden van een gebied met schietoefeningen te gaan. Die werden vandaag tussen 10:00 en 18:00 uur gehouden.
Een heel snelle oceaanracer
Helaas was dat voor mij niet een bezeilde koers, ik heb het grootzeil gehesen en de motor er bij laten draaien.
De Needles aan de westkant van Wight
Vanwege die oefeningen draaiden er verschillende keren een paar helikopters rond mijn boot (en ook bij andere boten deden ze dat). Na 12 mijl kon ik zodanig van koers veranderen dat het in principe wel te zeilen was maar toen liet de wind het afweten. Dus nog steeds motoren! Pas een uurtje voordat ik het eiland Wight naderde, kwam er weer wat wind en kon nog even gezeild worden. Bij de Needles werd ik even ingehaald door een oceaanracer met verschrikkelijk grote lappen zeil er op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten