donderdag 18 juli 2013

Dinsdag 16-07-2013
Vandaag ben ik in Eastbourne gebleven, het was een mooie warme dag, maar weinig wind. ’s Middags kreeg ik nieuwe buren (met de bootnaam Eagle)die ik even heb geholpen met afmeren. Later op de dag (na de avondmaaltijd) raakten we aan de praat en het bleek dat hun log niet werkte. Dat probleempje had ik ook al een keer aan de hand gehad. Ik vroeg daarom of ze een extra stop hadden zodat ze het log uit de bodem konden draaien en direct daarna die stop er in plaatsen. Die hadden ze niet. Daarop hebben we mijn extra stop gepakt en bekeken of dat wellicht de zelfde afmeting had. Dat leek wel het geval te zijn maar daar ben je toch nooit zeker van. Op zijn verantwoording heb ik toch zijn log er uit gedraaid en mijn stop er in gezet. Het bleef wel een beetje lekken maar dat was niet noemenswaardig. Daarna zijn log schoongemaakt waarbij het opviel dat het schoepenradje maar drie tandjes had, wat volgens mij vier zouden moeten zijn. Op de vierde plek was het glad afgebroken of zoiets.
Na dat klusje werd mij een drankje aangeboden, ik kreeg een whisky ingeschonken. En daarna nog eentje en …… Enige tijd later kwamen de buren van de andere kant aangelopen om even kennis te maken want die bleken in dezelfde haven in Vlissingen te liggen als de Eagle. Ook zij werden aan boord uitgenodigd en het werd een gezellige avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten