vrijdag 1 juni 2018

Donderdag 31 -05-2018
Gisteren even gebeld met de haven van Brighton want ik wist dat er met laag water hier en daar plekken waren waar ik problemen zou hebben met mijn 2 meter diepgang. Ik kreeg als advies om 2 uur voor laag water binnen te komen, dan zou het geen problemen opleveren. Ook bij de bezoekerssteigers kon ik maar op een paar plaatsen terecht.
Dus vandaag vertrokken om 10:30 uur, dan had ik wel eerst stroom tegen maar dan was ik in elk geval ruim op tijd (het laagwater was om 19:15 uur). In het begin regende het en was er helaas heel weinig wind. Net voorbij de kaap Beachy Head kwam er voldoende wind en heb ik het voorzeil uitgerold en kon lekker zeilen. Dit duurde echter maar een minuut of twintig, toen zakte de wind weer helemaal in. Weer de motor aan! Even later kwam er weer wat wind, dus weer de genua uitgerold. En opnieuw na ongeveer twintig minuten was het feest alweer over, de wind draaide heel plotseling zo ver dat ik hem recht van voren kreeg. Weer de motor aan! Die is niet meer uit geweest totdat ik in de haven van Brighton was afgemeerd. Omdat we het gisteren tijdens het telefoontje hadden afgesproken, zou ik 10 minuten voor aankomst even contact opnemen via de marifoon en kreeg ik inderdaad een goed plekje aan de bezoekerssteiger.
Na enige tijd kwam ook de boot met het nieuwe Dehlerclublid binnen en heb hem even meegeholpen met afmeren en nog even wat informatie gegeven over een paar plaatsen aan de Solent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten