dinsdag 5 juni 2018

Dinsdag 05-06-2018
Zoals in mijn vorige post al gezegd, ben ik vandaag naar een andere plaats gegaan, slechts een paar mijl aan de andere kant van de Solent, het plaatsje Yarmouth op het eiland Wight. Ik heb eerst nog even een paar boodschappen gedaan en ben om kwart over elf vertrokken. In het smalle water om Lymington te verlaten, kwam er nog wel even een grote ferry mij tegemoet , precies in een bocht waar hij nogal wat ruimte nodig had, maar ik kon hem net passeren.
In de haven van Yarmouth
Op de Solent heb ik alleen maar het voorzeil uitgerold omdat het maar een klein eindje was te gaan. Vanwege de sterke stroom van opzij moest ik heel erg voorbij Yarmouth sturen en kwam daar toch precies bij de haven aan.
In de haven was  of slechts 1 plekje aan de steiger die ik in gedachten had. Na het afmeren even een paar boterhammen gegeten en daarna de rubberboot opgepompt want vanaf die steiger is er geen verbinding met de wal. Even later naar de havenmeester geroeid en het havengeld betaald.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten