maandag 18 juni 2018

Vrijdag 15-06-2018
Gisteren zijn we niet gaan varen maar hebben een wandeling gemaakt langs de oever van de Beaulieu River naar het plaatsje Beaulieu. Daar hebben we even rondgekeken en zijn vervolgens weer terug gelopen.
Vandaag zijn we naar Yarmouth gevaren. In de laatste paar mijl van de rivier hadden we wind mee en hebben we alvast de genua uitgerold. Op de Solent echter moesten we dus tegen de wind in. Er stond een SSW wind van 3 tot 4 Bft. Dat was voor Tonny genoeg om maar niet het grootzeil te hijsen. Het was bovendien wind tegen stroom en dat geeft altijd wat vervelende golven (zeker als het zo hard stroomt met springtij op de Solent). Nadat we een paar lange slagen hadden gemaakt, trok de wind helaas verder aan tot 5 Bft. Dat was het sein om ook maar de genua in te rollen en het laatste half uurtje te motorren.
De eerste 3 kwartier van het tochtje deed het log het niet dus de snelheid door het water was niet af te lezen maar de snelheid over de grond uiteraard wel dank zij de gps.
Om 13:00 uren waren we afgemeerd aan de non-walk ashore steiger zodat we weer met de rubberboot even naar de havenmeester en de douches zijn gegaan.