zaterdag 18 juli 2015

Zaterdag 18-07-2015
Deze dag was er iets minder wind te verwachten en dat was wel duidelijk toen we wakker werden. Om half negen vertrokken met zeilen op en de motor aan de baai uit. Even buiten de baai kon de motor uit en zeilden we richting het eiland Wight. De wind was 3 Bft westzuidwest, daarom besloten we om eerst maar verder naar buiten te gaan zodat we niet pal voor de wind voeren. Een mijltje voor het stuk water dat langs de beroemde Needles loopt (de Needles Channel), hebben we een gijp gemaakt en zijn we noord gaan varen om te voorkomen dat we pal voor de wind langs de Needles moesten varen. Er is namelijk ook nog een mogelijkheid om langs de noordkant van die baai te varen aan de andere kant van een ondiep gedeelte, de Shingles waar het water bijna altijd breekt. De stroom zette ons ook nog eens de goede kant op en de wind trok nog even aan tot een kleine 4 Bft en na nog een keer een gijp konden we heerlijk vlak langs het strand bij Hurst Castle de Solent opvaren. Daar was het nog even woelig water maar met ruim 3 knopen stroom mee. Vervolgens na nog een keer een gijp gingen we richting Lymington waar we zijn afgemeerd langszij een andere boot aan de Town Quay in het centrum. Na ons kwamen er ’s middags nog meer boten naast ons en voor en achter ons, zoveel dat de havenmeester bordjes aan de buitenste boten heeft gehangen dat er niemand meer mocht aanmeren.

1. Verhuisd en thuis zittend met rechterarm in het gips...snik... volg ik met plezier je blog. Zo te lezen een leuke reis tot nu toe. En mocht je een paar dagen geen goede wifi hebben dan spot ik je wel op marinetraffic-ais.
    Goede vaart en wees voorzichtig!