donderdag 9 juli 2015

Woensdag 08-07-2015
Vanochtend wakker geworden met regen en een grauwe lucht. Gelukkig stopte de regen na een paar uur. Ik heb gewacht tot elf uur (en gedurende een paar uur de motor laten draaien omdat de accu’s nu toch wel een beetje stroom nodig hadden), toen ging de stroom kenteren en ben ik vertrokken. De buren die naast mij aan de boei lagen waren al met hun bijbootje weg gegaan, dus moest ik alleen los maken en vertrekken. Met een heel kalm gangetje van ongeveer 3 knopen ben ik naar Dartmouth gevaren. Helaas merkte ik dat het log het niet deed, waarschijnlijk zit er wat vuil in het schoepje.
In Dartmouth aangekomen zag ik dat de 3 drijvende steigers w-in de rivier waar ik eerst had gelegen, helemaal bezet waren, soms 2 dik (en meer mag niet). Ik ben iets verder gevaren en bij de wat kleinere steiger vlak bij de ferry-aanlegplaats was nog precies één plekje tussen twee boten vrij waar ik wel tussen kon. Goed rekening houdend met de wind en vooral de stroom heb ik de boot er naar toe gestuurd en op het laatst hard in zijn achteruit de boot stil gelegd zodat ik de achterlijn om de kikker op de steiger kon werpen. Direct kwam er iemand uit een andere boot en die pakte mijn voorlijn die ik al tot het midden van de boot had klaargelegd.
Even later kwam er een havenmeester bij wie ik weer voor een nachtje kon betalen en die vroeg mij of ik toevallig nog vuilnis aan boord had dan wilde hij dat direct wel meenemen. Dat had ik inderdaad dus heb ik het aan hem gegeven. Wat een service! Nu hoefde ik niet met mijn dinghy helemaal naar de vuilnissteiger die ver terug midden in de rivier lag.
Na de lunch ben ik lekker gaan douchen en heb even wat boodschappen gedaan.

Dinsdag 07-07-2015
Toch maar hier in Dittisham gebleven omdat de harde wind niet uit het zuiden kwam maar uit het noorden, dus lag ik hier vrij rustig. Af en toe komt er een mooie door stoom aangedreven raderboot voorbij.

Holiday home van Agatha Christie

Schrijftafel van Agatha Christie
Vanochtend heb ik eerst de koelkast weer eens droog gemaakt en vanmiddag ben ik met de ferry naar de overkant gevaren om Greenway,    het landgoed van Agatha Christie te bekijken. Dat was heel uitgestrekt en indrukwekkend. Het blijkt overigens haar holiday-home geweest te zijn. Dan heeft ze wel een vermogen verdiend met haar boeken om zo’n vakantieverblijfplaats te kunnen kopen. Zij kwam oorspronkelijk uit Torquay en haar gewone verblijfplaats was Dorchester, dacht ik.
Wandelend over steile coastpaths kwam ik bij haar boothuis dat een rol gespeeld heeft in één van haar boeken. Dat was de plaats waar Marlene Tucker vermoord was in Dead Man’s Folly.
Terug aan boord heb ik een grote pan macaroni gemaakt waar ik vandaag en daarna nog twee dagen van kan eten.
De Miles'Tone gezien vanaf het landgoed Greenway
De ferryman van Dittisham naar Greenway

Geen opmerkingen:

Een reactie posten