maandag 6 juli 2015

Maandag 06-07-2015
Vanochtend naar Dittisham gevaren, een paar mijl de rivier de Dart op. Een heel klein plaatsje tegenover het landgoed waar Agatha Christie jarenlang gewoond heeft en haar boeken (of in elk geval een deel ervan) heeft geschreven. Prachtige omgeving om langs te varen.
In Dittisham zijn geen steigers maar slechts boeien waar je aan vast kunt maken. Gelukkig was er nog eentje over die ruim voldoende was voor de afmeting van mijn boot. Van deze boei mocht een boot van maximaal 18 meter lengte gebruik maken. Maar de andere boeien voor boten tot 14 of 12 meter lengte waren allemaal bezet.
’s Morgens eerst even een wandeling gemaakt over een kustpaadje naar een parkje. Heel steile hellingen op en af! ’s Middags naar de FBI gegaan (FBI = Ferry Boat Inn) waar ik een biertje heb gedronken en de blog weer heb bijgewerkt. Van voorgaande jaren wist ik dat hier een draadloze internetverbinding was.
Vanwege een harde zuidenwind die in de lengterichting van de rivier blaast, lig ik niet erg beschut, de boot deint behoorlijk. Volgens de havenmeester wordt het morgen nog erger. Dan blijf ik hier niet maar ga terug naar Dartmouth, dat ligt wel dichter bij de zee maar het is daar breder en niet zo’n flessenhals als hier. Dan ligt het daar toch iets prettiger.

1 opmerking:

  1. Hoi Henk, leuk om dit terug te lezen. De foto's zijn mooi geworden. Vanaf Dartmouth herken ik alles weer van de vorige vakanties.
    Moment met de dolfijnen die zijn alleen voor jou. Goede zeilvaart verder.
    groetjes Tonny

    BeantwoordenVerwijderen