woensdag 29 juli 2015

Woensdag 29 juli 2015
De windverwachting was 4 tot 5 Bft met mogelijk uitschieters naar 6. Om acht uur opgestaan en rustig alles in gereedheid gebracht voor vertrek. Om 9:30 uur waren we los van de steiger en rond 10:00 uur de havenmond van Duinkerken uit. Daar stonden nog flink grote golven als gevolg van de harde wind van de afgelopen dagen. We hadden vooraf al afgesproken dat we het grootzeil niet zouden hijsen maar alleen met de genua gingen varen omdat we praktisch voor de wind moesten zeilen. Dat ging prima ondanks de hoge golven waardoor we flinke schuivers maakten. Maar de hele trip hadden we een lekker zonnetje er bij. Om 13:10 uur waren we bij de havenhoofden van Oostende en 10 minuten later afgemeerd aan de steiger naast de visafslag. Dat wil zeggen waar de oude visafslag stond en nu een nieuwe gebouwd gaat worden.
Na een uurtje kwam Fokke om zijn vader en Paul op te halen. Na het eten van een portie kibbeling met een drankje er bij, zijn ze vertrokken en ben ik weer een paar dagen alleen. 
Tiede en Paul: nog van harte bedankt voor jullie gezelschap!
’s Avonds om een uur of negen kwam er nog een Frans jacht naast mij liggen, maar die willen morgenochtend al weer om 5 uur vertrekken omdat ze de afgelopen dagen nogal wat tijd verloren waren door de harde wind. Hopelijk doen ze het zachtjes om mij niet in mijn slaap te storen J.
Als de verwachting voor morgen gunstig blijft, ga ik naar Nederland, waarschijnlijk Vlissingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten