zondag 12 juli 2015

Zondag 12-07-2015
Gisteren even na het afmeren had ik even een praatje gemaakt met een man die een heel klein bootje had waarmee hij bijna elke dag ging vissen, gewoon met hengels. Daar kon hij aardig van rondkomen. In het verleden had hij een keer als bemanningslid meegevaren op een 75-voets Swan naar Antigua. Een uurtje later zat ik op de kade met mijn laptop om de blog bij te werken en wat mails te bekijken toen hij toevallig weer voorbij kwam. Hij vroeg of ik ook wat ging drinken in de pub Offshore waar hij ’s avonds altijd naar toe ging. Ik wilde eerst nog wat dingen afmaken maar daarna ben ik op zoek gegaan naar die pub en inderdaad was het daar heel gezellig met een erg goede live-band. Qua sfeer en interactie van de bandleden met het publiek leek het wel wat op Het Barbiertje in Hellevoetsluis alleen was deze wat moderner. Dat werd dus een latertje die avond.
Vandaag was het een heel mistroostige dag met veel wind en een dichte drizzle zoals de Engelsen een motregen noemen. Ik ben ’s morgens verhuisd naar een andere passantensteiger zodra daar een plaatsje vrij kwam. Verder heb ik boodschappen gedaan (twee keer omdat ik de eerste keer iets vergeten was) en een lekkere douche genomen. En vervolgens een maaltijd voor een paar dagen gekookt.

1 opmerking:

  1. Hoi Henk,
    Ton gisteravond nog gesproken. Je krijgt gezelschap van 2 vrienden. Wat zijn de plannen. Zit het er nog in dat jullie een oversteek gaan maken naar de Kanaaleilanden. Het weer in Nederland is in ieder geval vrij wisselvallig. Vandaag 17-7 waait het behoorlijk en het is niet zo warm. Dat laatste is gunstig voor het hardlopen. Alleen ik loop momenteel nog hard. Ralph even niet. Hij is geblesseerd.

    P.s.Foto van de schrijftafel van Agatha Christie was leuk om te zien.

    Groet,
    Emmy

    BeantwoordenVerwijderen