donderdag 30 juni 2011

Woensdag 29-06-2011
Om 6 uur opgestaan, ontbeten en om tien voor zeven het sluisje ingevaren. Tijdens het wachten op de schutting heb ik de boot verder vaarklaar gemaakt. Ook de Japanners lagen in de sluis en gingen eveneens naar Dover. Om kwart over zeven was ik de sluis uit en heb ik de zeilen gehesen c.q. uitgerold.


Het begon met windkracht WNW 4 maar na een uurtje werd het 5. Halve tot bakstag wind dus dat ging als een speer. Vlakbij een kaap even voorbij Hastings ging het nog wat harder waaien ( 22 รก 24 knopen, dus 6 Bft ). Dat bleef ongeveer anderhalf uur zo doorgaan en dichterbij Dungeness nam de wind weer af tot 5 Bft. Voorbij dit punt werd het nog wat minder maar met de stroom mee schoot het toch nog lekker op. Onderweg 2 keer 2 dolfijnen (of tuimelaartjes of bruinvissen) gezien vlakbij de boot, altijd erg leuk.
Bij de Western Entrance van Dover Harbour moest ik nog even een minuutje wachten op een werkschip dat naar buiten kwam. Binnen de havenhoofden heb ik het grootzeil laten zakken (de fok had ik vlak voor de ingang al weggedraaid). Om 13:15 uur was ik afgemeerd in een box in Granville Dock. Dit traject had ik nog nooit zo snel afgelegd!

1 opmerking:

  1. Hoi Henk, ben nogal druk geweest vanaf je vertrek, maar ik heb wel regelmatig gelezen wat je allemaal aan het uitspoken was. Niek is inmiddels echt afgestudeerd begin juni. Dat betekende voor mij meehelpen met het regelen van materialen voor z'n presentaties op de academie, het feest zelf, het ontmantelen, opruimen en parkeren van z'n presentaties voor de Graduates show rond de herfstvakantie en uiteindelijk gisteren weer terug verhuizen uit Eindhoven naar Delfshaven. En dan is Aniek ook geslaagd voor haar Masters in Gent, inclusief de nodige rompslomp en terugverhuizing uit Gent naar Delfshaven. Verder hadden we natuurlijk op school de drukke tijd rond de eindexamens, heb ik samen met onze decaan en steeds weer een andere vakcollega maar liefst 10 vacatures opgevuld (kleine dertig gesprekken!) en zijn we nu aan de laatste loodjes begonnen rond de inzet en planning vande nieuwe cursus. Al met al dus een onrustige tijd. Aanstaande donderdag gaan Heleen en ik naar Londen voor iets meer dan een week. We gaan met de Eurostar vanuit Brussel, lekker snel en nieuw voor ons. Daarna gaan we nog een paar weken met de tent naar Frankrijk. In eerste instantie richting La Rochelle en daarna nog wat verder afzakken.
    Ik heb geen idee wat je weet over Jans problemen rond z'n gezondheid en ik weet ook niet of het aan mij is om je erover in te lichten. Mail me maar of je wel of niet op de hoogte bent.
    Ik ga nu nog even aan de bak. Begrijp ik overigens dat je op weg naar huis bent? Heb ik berichten over de Kanaaleilanden gemist?
    Take good care.

    Arie

    (Ik heb nog altijd geen idee wat ik met 'profiel selecteren'aan moet, dus ik doe maar wat)

    BeantwoordenVerwijderen