donderdag 9 juni 2011

Maandag 06-06-2011
Omdat Gerben zaterdag weer naar huis is gevlogen, gaat de tocht voorlopig solo verder. De wind zit vandaag in de NNE-hoek dus dat is erg gunstig om naar het westen te varen. In eerste instantie ging het nog niet erg vlot, iets te weinig wind en nog wat stroom tegen. Maar na een paar uur nam de wind toe en ging het lekker snel (windkracht 5 schuin van achteren). Af en toe wel een regenbui, maar dat mocht de pret niet drukken. Na Dungeness (het meest zuidoostelijke punt van Engeland) koerste ik eerst richting Eastbourne maar omdat het nog redelijk vroeg was, heb ik mijn koers verlegd naar Brighton, 20 mijl verder. Bij de mooie kaap Beachy Head nam de wind helaas af. Ik heb nog wel even geprobeerd om zeilend verder te gaan maar de laatste anderhalf uur heb ik toch maar gemotord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten