vrijdag 3 juni 2011

Woensdag 01-06-2011
Gisteravond hebben we afgesproken dat we om 05:00 uur zouden vertrekken en zijn dus om 04:00 uur opgestaan. Het was bijna windstil. De boeglamp vertoonde kuren, maar die hebben we nog even werkend kunnen maken. Even na 05:00 uur de touwen los gegooid. Omdat er veel te weinig wind stond, hebben we alles op de motor gevaren. Wat een verschil met gisteren! Daardoor uiteraard een erg gemakkelijke oversteek. Dat gaf ons wel de gelegenheid veel te oefenen met de nieuwe kaartplotter. Ondanks dat het in de verte af en toe wel druk was met de beroepsvaart in de shipping-lane, hoefden wij geen één keer uit te wijken.

2 mijl voor Dover hebben we ons gemeld bij Dover Port Control. We kregen toestemming om de Eastern Entrance binnen te gaan, maar we moesten ons 200 meter voor deze ingang nog opnieuw melden. Omdat er op dat moment geen ferry’s in of uit gingen, mochten wij direct naar binnen.
Bij Dover Marina via de marifoon een box gevraagd in de Tidal Harbour omdat we morgen weer vroeg weg wilden gaan en niet opgesloten wilden zitten achter de sluisdeuren van Granville Dock. Om 09:45 uur waren we afgemeerd. ’s Middags wat boodschappen gedaan en even een paar biertjes op een zonnig terras gedronken. ’s Avonds aan boord weer gegeten.