zaterdag 25 juni 2011

Donderdag 23-06-2011
Omdat we pas in de middag zouden vertrekken, hebben we vanochtend eerst tussen de buien door de bijboot uit het water gehaald en schoongemaakt evenals het bijbehorend motortje. Toen alles goed droog was hebben we het bootje opgevouwen en opgeborgen.
Om 14:30 uur vertrokken we tegen de stroom in (met opkomend water) zodat er genoeg water in de riviermonding stond om de Solent op te varen waar we drie kwartier aankwamen. Met alleen de fok uitgerold gingen we voor de wind ( 5 á 6 Bft ) hard genoeg. Onderweg nog één bui gehad maar dat was niet zo hevig.

Vlak voor de ingang van het Small Boat Channel naar Gosport/Portsmouth hebben we het voorzeil weggedraaid in 28/29 knopen wind en zijn we verder dat kleine stukje op de motor gevaren naar Royal Clarence Marina (die is een stuk goedkoper dan Haslar Marina, waar we in voorgaande jaren altijd naar toe gingen). We kregen een heel ruime box toegewezen vlak bij een groot aantal Clipper Round The World schepen. Naast de schepen die we hier al eerder hadden zien rondvaren, lag hier nu ook een flink aantal nog grotere exemplaren, allemaal splinternieuw, klaar om in de tweede week van augustus te vertrekken voor hun race.
’s Avonds in een erg leuke pub even lekker gegeten.