vrijdag 3 juni 2011

Zaterdag 28-05-2011
Vanochtend om 09:00 uur hebben Tonny en ik Gerben bij hem thuis opgehaald en zijn we naar de boot gereden. Ook Annika is meegegaan om haar papa uit te zwaaien. Alle bagage aan boord gebracht en het verse voedsel ingeruimd. Daarna zijn Tonny en Annika terug gegaan naar huis.
Het weer was niet al te mooi, zwaar bewolkt en harde wind, 5 tot 6 Bft uit zuidwestelijke richting. Tegen 12:00 uur zijn Gerben en ik naar de Haringvlietbrug gevaren met alleen de fok, we waren nog te vroeg voor de bediening van 13:00 uur. Na de brugdoorgang op de motor naar de Volkeraksluis waar we direct in konden, de sluisdeuren stonden open.
Na deze sluis hadden we tegenwind, met weer alleen de fok zijn we kruisend naar de Krammersluizen gezeild. Dat was echt pittig, maar nu bleek de waarde van elektrische lieren. Bij deze sluis moesten we een tijdje wachten en hebben we een lekker kopje eigengemaakte soep gegeten.
Toen de sluis openging evenals de brug om een ander zeiljacht er uit te laten, mochten wij direct als eerste naar binnen en helemaal voorin afmeren. Achter ons kwam nog slechts één vrachtschip binnen. Na deze schutting zijn we op de motor naar Sint-Annaland gevaren. Dat was nog een moeilijk stuk met regen, harde wind (6 tot 7 Bft op de kop) en lastige golven. Vooraf hadden we al telefonisch een box besproken.
We hebben aan boord gegeten en ’s avonds in de bar van restaurant Buutengaets de finale van de champions league Manchester United – Barcelona bekeken.