vrijdag 24 juni 2011

Zaterdag 11-06-2011
Gisteren met Tonny afgesproken dat zij op maandag naar Southampton gaat vliegen. Daarop heb ik besloten om vandaag weer naar Cowes te gaan want morgen geven ze erg sterke wind op. De stroom ging pas in de middag mee lopen. Om half twaalf ben ik vertrokken zodat ik eerst nog stroom tegen had. Omdat het pal voor de wind was, heb ik alleen de fok uitgerold. Dat ging natuurlijk niet erg snel maar het was maar 9 mijl varen. Onderweg lekker een paar boterhammetjes gegeten. Bij Cowes was het weer erg druk, er waren diverse weekendraces.
Ik nam via de marifoon contact op met Shepards Wharf maar daar was geen plek voor mij, er zou een hele grote groep komen die had gereserveerd. Toen ben ik naar de naastgelegen (helaas wel duurdere) Cowes Yacht Haven gegaan waar gelukkig wel plek was. Men stuurde mij eerst naar een vak S5 maar die lag helemaal vol met motorboten. In de nauwe ruimte tussen die vakken moest ik even alle aandacht bij het manoeuvreren houden en toen ik ze weer opriep via de marifoon verontschuldigden zij zich voor hun fout, het moest S4 zijn. Bij het afmeren aldaar werd ik nog even geholpen door een andere Nederlander.
Ik blijf hier in elk geval 2 dagen liggen. Maandag kijk ik wel weer verder, misschien is er dan wel weer plek in Shepards Wharf. Overigens is er hier in Cowes Yacht Haven veel meer bedrijvigheid, boten van groot tot klein b.v. Draken en andere boten van dat formaat die op zeil de haven binnen komen.
Aan boord lekker macaroni gegeten met een wijntje er bij, het is ten slotte weekend. Na de koffie even een eindje gewandeld en daarna naar de bij zeilers beroemde Anchor Inn gegaan waar een live band speelde. Veel 60- en 70-tiger jaren muziek, beetje stampwerk, wel aardig maar niet om over naar huis te schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten