vrijdag 10 juni 2011

Vrijdag 10-06-2011
Vandaag vroeg opgestaan want ik wilde met de stroom mee naar Yarmouth. Er was nog geen wind maar toen ik even na negen uur weg voer, stond er een licht briesje. Dus toch de zeilen gehesen. Met slechts 1 á 2 knopen snelheid door het water, maakte ik vanwege de stroom toch 3 á 4 knopen snelheid over de grond, soms zelf 5 :-). Het was jammer genoeg zwaar bewolkt en bepaald niet warm. Omdat de wind niet constant van richting was, moest ik ook nog een paar keer overstag, maar dat was met zo weinig wind geen probleem.
Ondanks de matige voortgang was ik lekker vroeg in Yarmouth waar ik een plaats kreeg aan een ‘walk ashore’ steiger die overigens helemaal nieuw was. Ook had men daar het brandstofstation naar toe verplaatst, die stond vorig jaar nog op de wal naast de receptie.
Eenmaal afgemeerd kwam hier de zon weer door. ’s Middags ging het weer behoorlijk waaien en was het nog steeds erg fris.
Het was mij opgevallen dat het voorste luik niet goed meer open en dicht wilde. Toen ik het weer opende, schoot één van de scharnieren uit elkaar. Die dingen zitten heel lastig in elkaar, gelukkig had ik nog wat reserve-onderdeeltjes want het was ook al een keer gebeurd met een ander luik. Na een poosje goed kijken hoe het ook al weer zat, heb ik het gelukkig weer in elkaar gekregen met één van die reserve-onderdeeltjes.
Op weg naar de wal heb ik nog even een praatje gemaakt met de eigenaar van een stoere motorboot de Watchful (het leek een soort port-control boot), die was ik in Brighton ook al tegengekomen.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,

    Heftig weer zo af en toe, maar je slaat je er goed door heen. Leuk om alles zo te volgen. Nog heel veel plezier en hou je haaks.

    Groeten,
    Edwin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk,
    Je hebt al aardig wat ruig weer achter de rug. Vermoedelijk lig je nu in Southampton, want ik hoorde van ma dat Ton afgelopen zaterdag naar Southampon zou vliegen. Ik hoop dat de vlucht goed verlopen is. Veel plezier met zijn tweeën!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bericht van 13:29 was van Emmy. Ik moest er weer inkomen hoe je een bericht moest plaatsen

    BeantwoordenVerwijderen