maandag 4 juli 2011

Vrijdag 01-07-2011
Gisteren ben ik een dagje in Dover gebleven. Vandaag voor vertrek eerst aan stuurboordlant een baard weggeschrobd (aangroei net onder de waterlijn). Aan bakboord hadden we in Gosport al een keer gedaan.

In het begin van de tocht van vandaag stond er weinig wind. Ik heb wel het grootzeil gehesen en de fok uitgerold maar de motor bleef ondersteuning bieden. Na ruim een uur kon de motor uit en heb ik verder lekker gezeild. Het was een prachtige heldere zonnige dag, beetje fris dus goed aangekleed. In het laatste uurtje werd de temeratuur aangenamer en kon de warme kleding uit om in korte broek en poloshirt verder te gaan. De wind nam toen wel weer wat af maar ik kon blijven zeilen. Nog een eindje het kanaal naar de haven van Duinkerken ingezeild met een sukkelgangetje.
In de haven lagen ook weer de Japanners waarmee ik op de steiger nog even een praatje heb gemaakt (in het Engels). Naast mij kwam een Belgisch jacht met Nederlandse Engelsen dat ook in Dover in het Granville Doch aan dezelfde steiger hadden gelegen. ’s Avonds nog even wat bij hen aan boord gedronken.

1 opmerking: