woensdag 6 juli 2011

Dinsdag 05-07-2011
Wat zeilen betreft is er vandaag niet veel te vermelden. Veel zon en erg weinig wind. Even na de middag ben ik vertrokken met de stroom mee naar Goes. Bij de sluis (Goese Sas) even moeten wachten en daarna als eerste in de sluis. Het was laag water op de Oosterschelde dus we stegen een flink aantal meters. Ik had een heel lange voorlijn gebruikt die ik vanuit de kuip (waar ik ook de achterlijn bediende) kon inhalen terwijl het waterpijl steeg. Langzaam naar de brug bij Goes gevaren en daar even afgemeerd voordat deze na een half uurtje bediend werd. Naast mij kwam een Engels jachtje te liggen, met de opvarenden even een geanimeerd gesprekje gevoerd. Tegen 4 uur ging de brug open en konden we naar binnen. Direct na de tweede brug stond een ouderwetse stadsomroeper die alle varensgezellen van harte welkom heette in Goes. Kort nadat ik was afgemeerd, kwam er een dame naar mij toe die een lekker drankje aanbood namens restaurant Karel V. Alsof dat nog niet genoeg was, kwam even later de eigenaar van restaurant Jan (zilt zalig zeeuws) met een schaaltje met twee verrukkelijke garnalen bitterballetjes. Dat was een fantastisch welkom op een mooie zomerse dag.
's Avonds ben ik nog naar een terras gegaan in het centrum en een lekkere trappist besteld. Daar kwam iemand naar mij toe en dat bleek Fred Avezaat te zijn van de Dehlerclub. Hij en zijn vrouw Wilma kwamen bij me zitten en we hebben een hele tijd leuk met elkaar zitten praten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten