woensdag 6 juli 2011

Woensdag 06-07-2011
Om de laatste trajecten niet al te groot laten zijn, ben ik om 11 uur vertrokken uit Goes met de bedoeling om naar Sint-Annaland te varen. Er was nogal wat wind en regen opgegeven, maar toen ik wegging was het redelijk mooi weer en droog. Net na de schutting in de sluis van het Goese Sas kwam er een enorme donkere wolk opzetten. Omdat ik er niet zeker van was of daar veel wind in zou zitten, heb ik de zeilen nog maar even niet gehesen. Even later begon het keihard te regenen en de wind nam ook iets toe, gelukkig niet dramatisch (slechts windkracht 5 tot 6 Bft) maar die regen deed zeer aan je gezicht. Omdat de wind niet verder toenam, heb ik de fok uitgerold. Na een half uur was het over en werd het weer mooi helder weer met een windkrachtje 3 tot 4. Even de motor aangezet, fok weggerold en het grootzeil gehesen en daarna de fok weer uitgerold en de motor uitgezet. Zo met ruime wind naar Sint-Annaland gezeild. In de Kreekrak nog even met halve wind (wel weer 5 Bft) zonder de fok naar de haven gezeild. In de havenkom het zeil laten zakken. Na het betalen van de havengelden op het terras van het restaurant van een paar Duveltjes genoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten