maandag 4 juli 2011

Zaterdag 02-07-2011
’s Morgens eerst boodschappen gedaan in Duinkerken. Met de Japanners nog even een praatje gemaakt op de steiger. Ze gaan de volgende dag naar Vlissingen en dan door naar Willemstad. Ik ben even na twaalven vertrokken. Grootzeil en fok gehesen c.q. uitgerold. Eerst een slag naar buiten tot aan de banken en daarna zo scherp mogelijk aan de wind langs de rode boeienlijn (dus langs de banken) om zo veel mogelijk hoogte te houden tot de Pas van Zuydcote. In deze pas moest ik een stuk noordelijker varen dus dat was niet bezeild. Met behulp van de nieuwe kaartplotter kon ik wel verder buiten de boeienlijnen gaan varen, buiten de groene boeienlijn zelfs heel ver tot de Broersbank. Daar overstag en dwars over de Pas en bij een stel banken aan de rode kant weer overstag. Daarna kon ik in één slag naar Oostende varen. De wind nam iets toe tot ongeveer 14 knopen, dat was op zich niet zo heftig maar de golven werden wel lastiger, warriger.
In de bekende jachthaven van havenmeester Robert ben ik om 16:15 uur afgemeerd naast een grote 54-voets Jeanneau Decksalon. Het was erg druk in de haven. Later kwam er een Dehler 36SQ naast mij liggen, met de eigenaars heb ik uiteraard een praatje gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten