dinsdag 12 juli 2011

Vrijdag 08-07-2011
Het laatste stukje naar mijn thuishaven was niet zo ver meer dus heb ik eerst een beetje uitgeslapen en nadat een flinke regenbui over Willemstad was getrokken, ben ik pas om half twaalf vertrokken. Na de brugopening van twaalf uur heb ik alleen de fok uitgerold, de wind was nog al erg variabel in kracht, soms een kleine windkracht 4, dan weer een 6. Even na één uur was ik afgemeerd in mijn eigen box in de jachthaven. Vervolgens aan dek alles opruimen en daarna binnen alle spullen inpakken wat weer mee naar huis moest. Tonny kwam aan het eind van de middag naar de haven. We hebben alles in de auto geladen en zijn naar een restaurant gereden om daar ter gelegenheid van de einde van deze reis een hapje te gaan eten.
De weersomstandigheden tijdens deze reis waren een stuk ongunstiger dan vorig jaar, vandaar dat ik na 6 weken al weer thuis was. Maar we hebben rond de Solent (het water tussen het eiland Wight en het vasteland van Engeland) weer erg mooie plaatsjes bezocht. En van de meeste gezeilde trajecten heb ik, op enkele uitzonderingen na, weer erg genoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten