maandag 4 juli 2011

Maandag 04-07-2011
De weersverwachting liet zien dat het een mooie rustige dag zou worden. Daarom had ik besloten om via het Oostgat vlak langs het strand van Walcheren naar de Roompotsluis te gaan en verder de Oosterschelde op naar Zierikzee. Om de stroom mee te hebben in het Oostgat ben ik om 07:50 uur vertrokken. Helaas was er erg weinig wind, ik heb tot aan de sluis gemotord. De D36SQ kwam ook met dezelfde schutting mee.
Op de Oosterschelde stond er iets meer wind en heb ik nog even lekker gezeild tot aan de ingang van het kanaal naar Zierikzee. Daar de zeilen geborgen en het kanaaltje door naar Zierikzee gevaren. Om 14:00 uur ben ik daar afgemeerd aan de steiger. Het is nog erg rustig, er kwamen slechts 2 boten naast mij te liggen. Na schoon schip gemaakt te hebben, eerst even boodschappen gedaan en gedoucht en vervolgens in een lekker zonnetje op een terras gaan zitten vlak naast de boot.

1 opmerking:

  1. Hoi Henk

    Leuk dat je er wat foto's bij hebt geplaatst. Grappig dat je ook weer dezelfde boten/mensen elders weer tegenkomt. Nog even genieten op de Zeeuwse wateren en terrasjes. Tot gauw, Tonny

    BeantwoordenVerwijderen