maandag 4 juli 2011

Zondag 03-07-2011
Een mooie zonnige dag! Tegelijk vertrokken met de D36SQ. Zij wilden naar de Roompot en ik naar Vlissingen. Eerst was er weinig wind, met grootzeil en fok ging het niet erg snel. Even later nog minder wind, fok ingerold en motor mee laten helpen. Voorbij Zeebrugge was de wind terug en heb ik lekker gezeild. Bovendien 3 knopen stroom mee dus ik was eerder dan gepland in de Michiel de Ruiterhaven in Vlissingen. Onderweg had ik al gebeld om een plekje te bespreken (dat is daar echt wel aan te bevelen). Helaas kreeg ik een plaats helemaal achterin, erg krap. Gelukkig was daar iemand op de steiger die mij een helpende hand bood. Hij had gezien dat ik een solo-vlaggetje voer.
Aan het eind van de middag op het terras gezeten in het zonnetje met uitzicht op de Westerschelde, met Leffe en een portie Kwekkeboom bitterballen.
De D36SQ meerde ook hier in haven af, ze hadden hun plannen bijgesteld i.v.m. de windrichting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten