dinsdag 30 juni 2015

Maandag 29-06-2015
Gisteren hebben we een rustig dagje in Lymington doorgebracht. Wat boodschappen gedaan en een tweede deel van de stuurwielbekleding van nieuwe draden voorzien.
Vandaag zijn we vertrokken met Weymouth als doel. Even buiten Lymington hebben we het grootzeil gehesen maar het was direct al duidelijk dat de wind nog zuidwest was, dus recht op de kop. We hebben de motor bij laten staan tot we voorbij de Needles en de ondieptes aan de westkant van Wight gevaren waren. Even later ging de wind meer naar het zuiden en konden we de genua er bij uitrollen en de motor uit zetten. De wind was weliswaar niet zo krachtig, we gingen vier en een half tot vijf knopen door het water maar met de stroom mee gingen we regelmatig boven de 7 knopen over de grond. Dat schoot lekker op. Nabij de eerste kaap waar we langs moesten, St. Albans Head, moesten we nog even een slag maken verder de zee op, om buiten een gebied te blijven waar schietoefeningen gehouden werden, dat hadden we via de marifoon al gehoord.
De Miles'Tone in Weymouth
Visserschepen aan de kade van Weymouth

Een uurtje voordat we bij Weymouth waren, zakte de wind helemaal in en hebben we de motor weer aangezet en de zeilen geborgen. In de haven was er aan de passantensteiger nog een plekje vrij die ons door de havenmeester werd aangewezen. We bleven daar echter niet alleen liggen, er kwamen even later nog 2 boten naast ons liggen.
’s Avonds lekker aan boord gegeten.