zaterdag 20 juni 2015

Dinsdag 16-06-2015
Gisteren in Dover gebleven en vandaag om 06:30 uur vertrokken met bestemming Eastbourne. De eerste 18 mijl tot Dungeness had ik de wind (kracht 3) schuin van achteren en door de meegaande stroom ging dat lekker. Bij Dungeness echter nam de wind af en kreeg ik hem bijna helemaal van achteren, toen moest de motor helaas bij gezet worden. Omdat ik zo vroeg was vertrokken en het was een prachtige zonnig dag (de korte broek was ondertussen aangetrokken), besloot ik om maar door te gaan naar Brighton ook al omdat Dover Coastguard opgaf dat de volgende dag niet zo mooi zou worden (toenemende ZW-wind en kans op regen). Ik had uitgerekend dat ik rustig aan varend op de motor, zo tussen half zes en zes uur in Brighton zou kunnen zijn.
Beachy Head

Beachy Head
Een mijltje of tien voor Beachy Head begon de wind weer aan te trekken en de richting werd ook gunstiger (zuidelijk wind) waardoor de motor uit kon en ik weer kon gaan zeilen. Dit ging zo lekker (en hier had ik ook lekkere stroom mee) dat ik veel vroeger dan verwacht in Brighton aankwam, ik was om 16:45 uur afgemeerd. Kortom een fantastisch mooie tweede helft van het traject.
Een uurtje later kwam er een Zweedse solozeiler naast mij liggen. Op zich heb ik er nooit een probleem mee dat er iemand naast mij aanmeert, maar de wind was ondertussen toegenomen en stond dwars op onze boten zodat ik wel erg sterk tegen de steiger gedrukt werd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten