zondag 28 juni 2015

Zaterdag 27-06-2015
Gisteren zijn we in Yarmouth gebleven.
Verbogen scepter
’s Morgens boodschappen gedaan en toen we terugkwamen bij de boot bleek dat één van de scepters ontzettend naar binnen was gebogen. Kennelijk heeft iemand van een andere boot geprobeerd af te houden door aan de bovenkant van de scepter te duwen. Sommigen leren het kennelijk nooit! Als je er een stootwil tussen houdt, hoef je nergens tegen aan te duwen, of gebruik anders de verstaging of de onderkant van een scepter. Ik heb het nog wel gemeld bij het havenkantoor maar er was niemand langs geweest om het mee te delen en een adres of telefoonnummer achter te laten. Ze lieten mij op het kantoor nog wel even een formulier invullen voor een verzekering, maar daar verwacht ik niet veel van. ’s Middags op zoek gegaan naar een nieuwe scepter maar helaas niet het juiste formaat gevonden. Bij een werfje heb ik hem nog wel weer recht laten buigen, maar hij is nu uiteraard ontzettend zwak en zal dus toch vervangen moeten worden.
Verder hebben we een begin gemaakt om de draden van de stuurwielhoes te vervangen. De oude beginnen heel erg te verteren. Het eerste deel (van de 5 delen) is volgens ons goed gelukt. Het kost overigens wel veel tijd, we waren er wel een paar uur mee bezig.

Vanochtend hebben we eerst de hele vloot van 1500 zeilboten langs de haven zien kruisen die meededen aan de jaarlijkse race rond het eiland Wight. Wat een imposant gezicht, van groot tot klein en heel veel met ‘racy’ donkere zeilen.

Tegen de middag zijn we vertrokken om op de motor naar Lymington te gaan aan de overkant van de Solent, slechts een kort stukje varen maar wel met de stevige wind en golven dwars op de boot. We zijn helemaal tot het centrum gevaren, voorbij de grote marina’s en zijn afgemeerd naast een andere boot aan de Town Quay. Die boot ging om drie uur weg zodat wij aan de steiger konden gaan liggen. Morgen blijven we hier ook liggen.