donderdag 11 juni 2015

Donderdag 11-06-2015
’s Morgens eerst boodschappen gedaan, vanwege de stroomrichting hoefde ik pas rond lunchtijd vertrekken. Een uurtje voordat ik weg wilde gaan, kwamen er nog 2 douanebeambten op de steiger naar mij toe. Maar toen ik vertelde dat ik een paar dagen geleden al gecontroleerd was door de politie, zijn ze toch maar niet aan boord gekomen.
Om 12:45 uur voer ik tussen de pieren van de haven van Oostende en even later was ik buiten en heb alleen het voorzeil uitgerold omdat de wind bijna pal van achteren kwam. Er stond toen toch al weer een NO-wind kracht 5 Bft. Dat gaf het hele traject lekkere golven schuin van achteren waardoor de boot af en toe leuke schuivers maakte.
Bij Nieuwpoort zag ik een klein motorbootje met zwaailicht die naar twee andere jachten ging en ze verder van de kust liet varen. Waarschijnlijk i.v.m. schietoefeningen die daar vaak plaatsvinden, denk ik.
Bij de ingang van de haven van Duinkerken stonden de trafficlights op veilig (groen, groen, wit) maar er kwam wel een groot zeeschip naar de haveningang en die begon hard te toeteren. Dus maar even weer van de ingang vandaan gevaren net als 3 andere zeilbootjes van een Franse zeilschool. Daarna in het havenkanaal gezeild waar het water een stuk rustiger was en na een mijltje kon ik gemakkelijk het voorzeil inrollen en de boot klaarmaken om aan te leggen aan de passantensteiger. Om 16:30 uur was ik afgemeerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten