zaterdag 20 juni 2015


Zondag 14-06-2015
In eerste instantie was ik van plan om ’s middags te vertrekken met bestemming Dover, volgens mij kwam dat met de stroom het beste uit. Het was alleen vervelend dat de wind aan het eind van de dag stevig zou aantrekken. Gisteravond echter kwam er een schipper van een andere boot die ook naar Dover wilde, en die vertelde dat hij vandaag om 07:00 uur ging vertrekken, dat heb ik ook maar gedaan. Achteraf was dit geen gelukkige keuze. Het was zuidwestenwind dus recht tegen, vervelende golven waartegen de boot moest inbeuken. Bij de oversteek kon ik nog wel even zeilen, maar de wind nam toen af en waardoor ik erg ver in noordelijke richting werd verzet. Dan maar weer de motor er bij aangezet. Aan de Engelse kant waren de golven gelukkig wel wat vriendelijker, geen gebeuk meer. Maar al met al trek ik een volgende keer toch maar mijn eigen plan.
In het eerste deel van dit traject vertoonde mijn motor de nodige keuren, het toerental liep dan sterk terug. Eén keer sloeg de motor zelfs af en na verschillende startpogingen kreeg ik hem weer aan de praat. Vermoedelijk werd een en ander veroorzaakt door vuil in de brandstof of brandstoffilter. Dit filter ga ik dus vervangen.

Zaterdag 13-06-2015
Vandaag ZW-wind kracht 5 tot 6 zowel bij Duinkerken als bij Dover. Dus lekker in de haven gebleven. Vanochtend geprobeerd te skypen met het thuisfront. Het bleek dat ik met mijn laptop geen internetverbinding meer kon maken terwijl er wel wifi beschikbaar is. Hoogstwaarschijnlijk is er iets aan de hand met de netwerkadapter (en dat met een nieuwe laptop L ! ). Met de tablet lukte het wel maar dat was een zeer slecht verstaanbare verbinding.
Om nu de blog bij te werken, gebruik ik mijn tablet maar voorlopig dan nog even geen foto’s. De komende dagen eens even kijken of ik iets kan doen aan de netwerkadapter.
Eind van de ochtend naar de stad gelopen (ongeveer 15 minuten) om daar in een grote supermarkt boodschappen te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten