woensdag 9 juni 2010

Vanochtend eerst een beetje uitgeslapen en een paar boodschappen gedaan. Ik hoefde maar een 10 mijl te varen en om half twaalf ging de stroom mee lopen. Rustig windje schuin van achteren, lekker temperatuurtje, alleen maar korte broek en polo’tje aan. Dichterbij Cowes stond er iets meer wind en recht van achter, een paar keer moeten gijpen. Bij de ingang van de riviermonding waar aan Cowes ligt, wemelde het van de wedstrijdboten die allemaal door elkaar heen krioelden om een gunstig plaatsje te bemachtigen voor de startlijn. Gelukkig kon ik daar goed omheen en mijn zeilen bergen en naar 1 van de vele jachthavens varen. Er is daar altijd wat te zien, diverse soorten jachten, ferry’s in alle soorten en maten die af en aan varen, prachtig. Ook ligt de Hydroptere hier aan een meerboei, dat is een gigantische trimaran die helemaal uit het water komt als hij op snelheid is, hij gaat dan als een soort vleugelboot varen. Daar heeft enige tijd geleden iets over in het blad Zeilen gestaan. Kijk maar eens op www.hydroptere.com, vooral naar de fotoalbums. Het zou mooi zijn als ik die nog kan zien varen. Vanavond een biertje halen in The Anchor Inn waar ook live music is.

2 opmerkingen:

  1. Moi Henk,

    Mooi die hydroptere. Ik hoop dat je hem hebt zien varen, zoals je graag wou. Leuke trip, hoor. Heb je nog veel last van onweer? Ik blijf je volgen. Groetjes, ook van tante Wiekie,
    Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tonny en Henk. Is het bij jullie ook zo veel wind,

    BeantwoordenVerwijderen