dinsdag 1 juni 2010

Dinsdag 01-06-2010
Vanochtend had ik de keus tussen Blankenberge en Oostende als bestemming. De weerberichten gaven nogal matig zicht op in de ochtenduren zodat ik beter iets later kon vertrekken, dus werd het Blankenberge. Eerst nog even gebeld met de havenmeester aldaar om te vragen of er in de geul al was gebaggerd dit jaar want daar verzandt het elke winter. Maar dat was geen probleem, er was inderdaad al gebaggerd en ik zou ongeveer 2 uur na laag water aankomen. De wind was variabel 2 maar de eerste paar uur had ik die pal tegen. In de voorhaven van Breskens had ik al het grootzeil gehesen, maar de motor bleef bij staan, motorzeilen! Bij Zeebrugge kwam er juist een groot zeeschip uit de haven die persé voor mij langs wilde, ik heb hem zijn zin maar gegeven. Even voorbij de havenmond kon ik nog even zeilen dus motor uit en de Genua uitgerold. Dat was jammergenoeg maar een half uurtje want toen was ik bij de ingang van Blankenberge. Afgemeerd bij de VNZ aan een lange passantensteiger. Daar mocht ik ook blijven liggen deze nacht, het was nog erg rustig.

3 opmerkingen:

  1. Geertje Kroeze2 juni 2010 om 07:52

    Hoi Henk,

    Wat een geweldige tocht wordt dit weer. Het weer wordt erg mooi deze week, dus genieten maar. Ik volg je berichten met plezier. Veel plezier en geluk (met het weer) toegewenst en groetjes,

    Geertje Kroeze
    Oosterhesselen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk,

    Wat mooi , zo'n reis! Heb zelf weleens gezeild en vind het heerlijk om te doen.
    Ik volg de berichten en wens je een behouden vaart!!

    groetjes,
    Ineke Brouwer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi schipper!! Eindelijk is het dan zover! Heleen en ik wensen je een prachtige reis en we zullen je natuurlijk volgen. Het is wel even slikken dat ik nu een hele tijd niet aan boord kan, maar ja, het is je van harte gegund. Pas goed op jezelf en je weet het, als je vanaf de steiger nog even naar het topje van de mast wilt kijken .....: stil blijven staan, dan kan er niks gebeuren! Tot de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen