dinsdag 8 juni 2010

Gisteren in Brighton gebleven, er was te veel wind uit het westen. Een lange wandeling gemaakt over de boulevard en met een treintje langs het strand terug.
Vandaag om 08:30 uur waren de zeilen gehesen om naar Portsmouth te gaan. Eerst met een zuidelijke wind, later met SSW-wind en dat betekende aan de wind met flinke golven. De windkracht was de eerste paar uur 4 Bft maar werd de laatste paar uur 5 Bft. Er zat nog 1 rif in het grootzeil, dat kwam mij wel erg goed van pas. De boot liep weer als een trein, gemiddeld rond de 7 ½ knoop en daar kwam de meegaande stroom nog bij. Een behoorlijk ruwe tocht maar een lekker zeilweertje voor de liefhebber. Om 14:00 uur lag de Miles’Tone in een aangewezen box in de Haslar Marine te Portsmouth.
’s Avonds tegen half zeven kwamen daar nog 2 oceaanracers binnen o.a. de “Hugo Boss”, een enorm futuristisch schip.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Henk, ik zie inmiddels dat je al aan de overkant van ons zit,Zondag met rem en Chris gaan vissen nou wel hebben erwel 1 gezien een dolfijn ( bruinvis ) net buiten de Roompot haven.Ik lees dat je het reuze naar je zin heb, erg leuk deze site doet me denken aan Noorwegen.
    Mooie foto van die catamaran die is toch wel lang zeker? geniet er maar van .

    Gr harry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Harry,
    Als je de Hugo Boss bedoelt, dat is geen catamaran maar een monohull alleen hij is van achteren erg breed. Ik heb nog geen catamarans gefotografeerd.
    Vr.gr. Henk.

    BeantwoordenVerwijderen