dinsdag 27 juli 2010

Vandaag St. Peter Port een beetje bekeken en uiteraard wat boodschappen gedaan. Omdat ik niet veel Engelse ponden meer had, ging ik even geld tappen uit de muur bij een bank. Daar kreeg ik geen echte Engelse maar Guernsey-ponden! Even nagevraagd bij een medewerkster van die bank en het bleek dat die alleen maar op Guernsey gebruikt kunnen worden. En omdat ik geen account heb bij die bank konden ze deze ponden niet omwisselen voor Engelse. Er werd mij aangeraden om ze bij een winkel of zo om te wisselen. Ik ben dan maar even op een terras een kop koffie gaan drinken en die konden de Guernsey-ponden inderdaad omruilen voor Engelse. Overigens begon deze dag met nogal wat mist maar na een paar uur werd het zonnig en erg warm. Met hoog water weer hetzelfde tafereel als gisteren met de vele bezoekende boten die allemaal weer keurig een plekje toegewezen kregen.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Henk

    Wat een mooie en leuke foto's heb je nu bij diverse stukjes geplaatst. Zo krijg het thuisfront ook een idee hoe het daar is. De vlagerige wind tussen de eilanden is vast geen zeiltochtje voor mij geweest. Hopelijke was dit ook weer een tijdelijke fase. Van de Guernsey ponden had ik ook nog nooit gehoord. Zaterdag krijg je weer gezelschap, nog veel zeil plezier. Tonny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi pa,

    "De wip" is binnen! De omgeving van de kanaaleilanden ziet er prachtig uit, ik heb er zin an :-) Aankomende zaterdag stap ik om 7:00 uur (beetje vroeg maar je moet er iets voor over hebben) op schiphol op het vliegtuig, om via London naar Jersey te vliegen. Als het goed is land ik daar om ca. half 11. Op wikipedia heb ik gelezen dat je op Jersey ook de Jersey Pound hebt, ff opletten dus aankomende dagen.

    tot zaterdag.

    Gerben

    BeantwoordenVerwijderen