maandag 23 juli 2018

Zaterdag 20-07-2018
Ik was van plan 1 dag in Eastbourne te blijven liggen maar vrijdag was het de hele dag regen en wind uit de verkeerde hoek dus het zijn 2 dagen geworden. Vandaag dus op weg naar Dover. Het begon goed met zon en net voldoende wind om lekker te zeilen. Dat duurde echter maar ruim anderhalf uur, toen zakte de wind in en draaide meer naar WSW, bijna recht van achteren. Dus voor de zoveelste keer deze zomer moest de motor extra voortstuwing geven.
Overigens deed het log het weer dus kon ik behalve de GPS-snelheid (over de grond) ook de bootsnelheid (door het water) zien. Vanwege de stroom ging ik om 12:00 uur weg met als gevolg dat ik pas acht uur ’s avonds in de haven van Dover kon afmeren. Daarna schoon schip maken, naar het havenkantoor om me te melden en te betalen en daarna pas eten klaar maken (voor het gemak maar een blikje open getrokken).
In principe ga ik maandag naar Duinkerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten