vrijdag 6 juli 2018

Woensdag 04-07-2018
Na een paar dagen Salcombe ben ik vandaag naar Dartmouth gevaren. Vlak voordat ik via de riviermonding de zee op ging, heb ik eerst met lekker weinig wind het grootzeil gehesen. Buiten de monding stond er een kleine windkracht 4, op zich een lekkere bries om te zeilen maar hij stond precies recht van voren. Ik heb de motor aan laten staan en ben een eind van de kust af gaan varen om daarna van koers te veranderen en een gunstige windrichting te krijgen. Helaas toen dat moment was aangebroken, zakte de wind helemaal in tot 2 Bft. Ik heb nog wel de genua uitgerold maar dat was te weinig om zonder motorkracht verder te gaan. Een uurtje later moest ik nog verder van de wind af gaan varen met als gevolg dat de zeilen erg heen en weer begonnen te slaan want er stonden nog wel steeds redelijke golven. Ik heb daarom de genua ingerold en even later ook het grootzeil laten zakken (zelfs op een voordewindse koers). Door de golven was dat laatste wel lastig, ik moest me continue ergens aan vasthouden om niet mijn evenwicht te verliezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten