donderdag 19 juli 2018

Woensdag 18-07-2018
Van Cowes naar Gosport is maar een klein eindje, dat heb ik gisteren gevaren met alleen de genua en lekker stroom mee. Maandag had ik het log schoon gemaakt en de eerste 10  minuten tijdens hert varen deed die het inderdaad maar daarna was het weer over en stond de snelheid door het water weer op 0,00. Gelukkig heb ik de GPS-snelheid nog.
Vandaag om half zeven opgestaan met de bedoeling om naar Brighton te gaan of als het een beetje mee zit, direct door naar Eastbourne. In het begin stond er niet veel wind, ik heb het grootzeil gehesen en de  motor mee laten draaien. Zoals al weken lang was het nu ook weer een stralende zonnige dag, dus de lange broek die ik in eerste instantie had aan gedaan, kon weer ingewisseld worden voor een korte broek.
Na een paar uur kwam er wat  meer wind en heb ik ongeveer anderhalf uren kunnen zeilen met de genua er bij en de motor uit. Omdat het hele traject de stroom mee liep, zou ik redelijk vroeg in Brighton zijn, dus besloot ik om inderdaad door te gaan naar Eastbourne. Daar kwam ik tegen vijf uur aan, moest even wachten op de sluis, maar na 5 minuten kon ik daar in. Ik kreeg een mooie ruime plek aangewezen en kon daarna beginnen met schoon schip te maken. Morgen blijf ik hier een dagje liggen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten