zaterdag 24 juni 2017

Zondag 18-06-2017
Ik ben toch nog maar een dagje extra in Vlissingen blijven liggen gisteren. Met het vouwfietsje naar het centrum geweest en op een terrasje wat gedronken met uitzicht op de Westerschelde.
Volvo Ocean racer op de Westerschelde
Vandaag vertrokken met bestemming Oostende.
Belgisch X-jacht achtervolgde mij
De eerste paar uur was er erg weinig wind zodat ik moest motorren. Na ruim 3 uur was ik ter hoogte van Blankenberge en kwam er genoeg wind om te gaan zeilen en kon de motor dus uit. Nog een uur later was ik bij Oostende maar omdat het lekker ging, besloot ik om door te varen naar Nieuwpoort. Dan zou ik op maandag ook geen last hebben van schietoefeningen die daar op doordeweekse dagen meestal worden gehouden.
Bij de havenmonding van Nieuwpoort aangekomen, leek het mij wel leuk om nog verder te gaan en wel naar Duinkerken (Dunkerque, zoals de Fransen zelf schrijven). Dan zou ik op het laatst wel wat stroom tegen hebben, maar ik had wel een dag gewonnen. Even tegen acht uur was ik daar afgemeerd. Een redelijk lange dag maar het was relaxed varen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten