zaterdag 24 juni 2017

Woensdag 21-06-2017
Eerst maar eens uitgeslapen en zoals gezegd, geen lange tocht vandaag. Ik heb even gebeld met het havenkantoor van Marina Brighton omdat ik wist dat daar problemen waren met verzanding van het ingangskanaaltje en op sommige plekken bij de gastensteigers. Dat klopte inderdaad en ze adviseerden mij om 2 uur na laag water binnen te komen, dat was 17:30 uur Engelse tijd. Ik heb mijn gegevens doorgegeven en ze zouden zorgen dat ik een plekje kreeg waar het diep genoeg is. Het betekende dat ik pas ’s middags na 14:00 uur hoefde te vertrekken uit Eastbourne.
Beachy Head

White Cliffs bij Eastbourne
Er stond niet veel wind en omdat ik niet te vroeg mocht aankomen, heb ik alleen de genua uitgerold. Zelfs dan ging ik af en toe nog te snel. Maar ik wist dat ik de laatste 2 uur stroom tegen zou krijgen, dus dat compenseerde de iets te hoge snelheid. Die laatste 2 uur viel trouwens de wind weg, dus kon de motor aan en met een kalm gangetje ging ik naar Brighton. Vlakbij de haven heb ik het havenkantoor via de marifoon opgeroepen en uiteraard even gerefereerd aan het telefoongesprek van vanochtend. Gelukkig was dat nog bekend en ze boden mij zelfs aan om op de steiger mijn lijnen aan te pakken. Dat accepteerde ik natuurlijk graag! Ik heb gelijk voor 2 dagen betaald, maar dat zullen er wel meer worden want er wordt de komende dagen erg harde wind verwacht (kracht 6 tot 7) en ook nog eens uit de verkeerde richting namelijk uit het west tot zuidwest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten