woensdag 23 mei 2018

Maandag 21-05-2018
Mijn buurman wilde vroeg weg dus moest ik even plaatsmaken en kon daarna zijn plekje aan de steiger innemen. Ik hoefde zelf maar om ongeveer 10:00 uur vertrekken.
Helaas was er maar weinig wind en ook nog pal van achteren zodat ik de zeilen niet heb gebruikt. Toen ik weg ging, regende het een beetje dus ik had mijn zeilpak aan getrokken maar na een kwartiertje was het droog, de zon ging schijnen en het werd warmer. Zeilpak uit, zonnebril op! Later werd het zelfs zo warm dat ik mijn korte broek heb aangetrokken.
Na een uurtje of twee kwamen er van achteren wel dikke wolken opzetten, de zon verdween daarachter en mijn lange broek moest weer aan. Nog even later begonnen er dikke druppels te vallen en kon mijn zeilpak weer aan getrokken worden. Na ruim 4 uur varen, ben ik afgemeerd in Dunkerque (Duinkerken op zijn Frans). Gelukkig was het weer droog geworden, de zon was gaan schijnen en de zomerse kleding kon weer aan.
Oud pand in Duinkerken bij de jachthaven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten