maandag 18 juli 2016

Maandag 18-07-2016
Vanwege het tij op de Westerschelde konden we pas om 14:00 uur vertrekken uit Vlissingen. En nog hadden we in de eerste paar uur een beetje stroom tegen. Maar nadat we even voorbij het begin van het Oostgat waren, hebben we de zeilen gehesen en konden we heerlijk aan de wind (3 Bft) richting Zeebrugge zeilen. We wilden eigenlijk op het smalste stuk de geul voor de grote schepen oversteken, maar dat lukte pas later op een breed stuk vanwege het vrachtverkeer. Bij het oversteken even de motor gebruikt.
Voor de monding van Zeebrugge moesten we meer bakboord uit en dat betekende bijna pal voor de wind die ondertussen naar NO gedraaid was en ook iets afgenomen. Dat deed ons besluiten om de motor maar weer aan te zetten. En helaas kon er daarna niet meer gezeild worden. Nabij Oostende (ons oorspronkelijk reisdoel vandaag) besloten we om te profiteren van de sterke stroom en door te gaan naar Nieuwpoort. Onderweg een lekkere pasta gemaakt en in de kuip opgegeten. Om 20:00 uur waren we afgemeerd bij de VVW in Nieuwpoort.