vrijdag 7 augustus 2015

Vrijdag 7 augustus 2015
Geen vaardag vandaag, we hadden met familie afgesproken om met elkaar te gaan koffiedrinken, met het voetveer naar Veere te gaan om daar te gaan lunchen en door het plaatsje te wandelen. Een heel mooie dag!
Morgen wil ik tegen 7 uur vertrekken om de nodige uurtjes stroom mee te hebben. Waarschijnlijk wordt Sint-Annaland de bestemming.

Donderdag 6 augustus 2015
Om 10 uur vertrokken om de stroom mee te hebben naar de Roompot Marina. In het begin geen wind, even later wel wind maar pal tegen. En voor het halve uurtje dat we nog moesten varen, hebben we maar niet gezeild. Bij de Marina hebben we ons gemeld via de marifoon en we moesten afmeren aan de meldsteiger, daar zou na 12 uur de havenmeester naar toe komen en ons een plekje aanwijzen. Uiteraard waren we niet de enigen die daar moesten wachten. Pas om een uur of twee kregen we dan te horen  welke box we mochten opzoeken.

Woensdag 5 augustus 2015
Zierikzee was de bestemming van deze dag. Om 10 uur vertrokken vanuit Goes met een heleboel andere boten. Het waren er zo veel dat we bij de Goese sluis één schutting voorbij moesten laten gaan.  Op de Oosterschelde op ons gemak naar de Zeelandbrug gezeild en vervolgens naar Zierikzee gevaren. We waren daar al vroeg in de middag en konden naast een ander jacht afmeren. Later op de dag kwamen er nog 4 andere jachten naast ons liggen. Het was weer als vanouds erg druk in deze haven.

Dinsdag 4 augustus 2015
Gisteren zijn we deels met motorhulp en voor een groot deel met de genua naar de oostkant van het Veerse Meer gevaren waar we door de Zandkreeksluis naar de Oosterschelde zijn gevaren. Gelukkig is dit een heel grote sluis want het was ontzettend druk met boten die geschut wilden worden. Onze bestemming was Goes en omdat het maar een klein eindje was en pal voor de wind, hebben we weer alleen maar de genua uitgerold. Met de stroom mee waren we al snel bij de Goese Sas, waar we even moesten wachten om geschut te worden. Na het afmeren in de binnenhaven zijn we even de stad in gelopen om een terrasje te pakken.
Vandaag zijn we in Goes gebleven vanwege de windverwachting. En dat was maar goed ook, want er kwamen mensen naast ons liggen en die hadden op de Oosterschelde windkracht 7 voor de kiezen gekregen. Heel toevallig kwam Tonny haar broer tegen en die is nog even aan boord geweest. ’s Avonds op een terras lekker gegeten in de avondzon.